söndag 30 december 2012

att amma...

Ja minns när jag ännu på heltid studerade skrev jag ett arbete om att amma fördelar och nackdelar med själva ammandet. 

Idag sitter jag med mycke mera erfarenhet än då. Kan nästan skratta åt det arbete som jag faktiskt la en hel del möda på att hinna till deadline. 

Jag kommer ihåg ett stycke att mata med flaskor är en stor fördel eftersom bandet mellan mor och barn binds även till far och barn när man flaskmatar. resten av arbetet var nog bara bullshit. 12 sidor utfyllnad:)

Idag sitter jag med två prinsessor som är sina motsatser. den ena vägrade bli ammad och den andra vägrar t.o.m tutten. 

ja ser inga direkta nackdelar med något av dem. jag vet glorian strålar.  

min point är att, varenda baby och mamma är helt olik. t.o.m brösten på samma mamma är helt olik. så varför skrivs det så otroligt mycket om ammandets självklarhet. 

jag är en av de skrivbenterna. 

att amma är en del i att vara mamma:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar