tisdag 23 augusti 2011

kärlekens fems språk

Kämpat och skrivit på slutarbetet som en riktig ... pluggis??

nåja allt gick riktigt bra fram till det att datorn plötsligt gav upp, och vid omstart hade fanskape lyckats radera 4 sidor av suckande. Men de blev klart lättare att skriva om dem sen.

Men dessa 4 sidor så försvann en.. för när jag skrev om dem .. utan att plagiera varken mig själv eller andra så var de bara tre av de 4 försvunna sidorna som kom tillbaka. 

Så kom jag fram till " resultatet" ja va kom jag egentligen fram till ? va ha di egentligen undersökt vad visade alla dessa studier ja nu ha läst å skrivi om nästa på vörodialekten å va ha de me allt de ja nu ska försöka komma fram till.

Nå ja tänkte ta en paus i allt va undersökningar å studier visar å göra va som hällst i stället. Linnea sov så jag tog fram en bok i stället. " kärlekens fem språk. En bok vi fick i bröllopspresent. 

Männiksna som skrev boken hade doktorerat å hade säkert massor med toffsar på sin examenshatt men trots det var det massor med mellan text som varken beskrev eller förklarade varför eller när. Så återgick jag till min slutarbetstext där jag insåg att jag inte hade något mellan text alls utan endast text som svarade på defrågor ja ville besvara med min text. I min försök till att härma denna högt skolade människa gick inte lika bra. för kärlekens språk har ingenting att göra med hur äldre sover. för en liten tid tänkte de bli ett hejdlöst fumlande om hur man sover när man är äldre och kär. erkänn de kan vara ett problem. Själv sov ja ganska bra när jag var nyförälskad men de betyder ju inte alla gör de?

för att fortsätta mitt fumlande med slutarbete läste jag andras slutarbeten för att få en början på mitt slut. Slutarbetet sex som pensionär var ganska intressant handling. De kan också bidra till att man sover sämre när man är äldre. som 70+ ligger man där och är otänd på sin partner pga ryggbesvär å allmänt russinutseende men tycker endå att de hör till som gift par. gruva på den du;) 


Så dagens slutsats.. blir alltså att dehär med slutarbeten kan vara rikigt knepigt när man har en tendens att rådda bort sig själv.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar