torsdag 25 oktober 2012

Tålamods prövning

Håller jag på att bli gammal? eller var verkligen allt enklare förr?

när jag väntade linnea kändes allt så enkelt. Nu är de en helt annan femma. sjuk rygg ingen ork. och välkommen på en en massa extra undersökningar. 

Senast jag låg under dopplern.. Igår. Låg jag där på fel sida med sådan värk att jag tänkte börja gråta. så kommer fröken barnmorska och säger att allt är bra. 
För mig hör inte tårar till den lyckliga bilden. Nu har babyn svängt sig som den ska. vilket betyder att jag fick tyngre att andas vilket leder till att de e tyngre att bara vara. de är inte ens roligt att vila längre. 

Ibland känns ett läkarbesök som en tent. I medecinsk terminologi. därefter han sammanfattar allt med. " Allt är bra med babyn men det är värre med dig, välkommen åter" känndes som jag blev underkänd i tenten och fick komma igen på omtagningstillfället.

De var nog enklare förr. Förr sa mamma allti de blir nog bra tills du gifter de. knske det var där vändpunkten kom...

2 kommentarer:

  1. Måst ha vari de ;) Men e väl nog bara så att då du vänta Linnea va du ung o pigg o nu e du bara gammal o gaggig ;)

    SvaraRadera