tisdag 19 april 2011

mumin hittar inte alltid på nya äventyr

Varje morgon ser vi på samma mumin avsnitt. Därav rubrike. Tror inte längre på Benny Törnros´texen.. " De ger oss en saga som alltid är ny".

Av någon rolig anledning är Linneá riktigt rädd ibland. Å inte för Morran.. Ibland t.o.m fö tootikki.
Själv funderar jag lite på varför mumins badhus har olikfärgade fönster. och varför de äter granbarr innan de går i ide..

Linnéa och jag var till docktorn idag. Jag tyckte att hon har varit förkyld så länge. Ingen fick röra hennes öron. Hur vi än försökte. CRP var under 8 så hon har nog ingen infektion i kroppen iallafall.
Sen fick hon sitta i spira. med en så förvånat uttryck så ja ångrar att ja int to kort.
Men innan vi for till läkarn så ramlade Linnéa och fick ett skrubb sår på knät. Hennes aldra första skrubb sår. Idag är nog ingen bra dag.

Jag har arbetat mina första dagar på malmska. Lämnar jag där. glömmer jag nog svensk till sist.


Tänk! vi har inte tittat på hus i sverige nu på flera da. Kanske vi stannar här iallafall. Våra problem börjar ha ordnat upp sig. Men som livet är dyker det nog snabbt upp nya. Första lilla problemet dök upp idag när jag såg att båda våra kattor väntar.
Enligt internet och storleken på deras mage är de i v5. Dehär betyder att de kommer att födas i samma vecka som Linnéa fyller.
De är redan tre stycken i denhär familjen som fyller 17 maj. Så med vår " tur" kanske de blir fler den dan.
Förutom Linnéa är det faktiskt kattona som är födda då.

dags för vårstädning:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar