torsdag 21 april 2011

om allt har en mening?

Allt började på en kaffepaus på jobbet. Någon hade sätt filmen 2012 å hade religiösa funderingar kring filmen. 

Som om det står i Bibeln att jordens undergång är 2012. 21 december.

Dethär blev en lång diskusion om bibeln.

Som många andra gånger suckade jag inombords och tänkte att e de så här de hade tänkt göra mig till en religiös människa. 

Men så kom vi in på jesus andra uppståndelse. Personen som hade läst bibeln påstod att mycket av det som har hänt står i bibeln att ska hända innan Jesus kommer tillbaka en andra gång.

Jesus kunde inte ha tyckt om jorden. Eftersom det har tagit nästan 2000 år innan han kom tillbaka. Varför talar alla om jordens undergång ifall det bara är jesus som kommer tillbaka en andra gång? Det blev ju ingen undergång sist. Bara en hel del kyrkor lite här och där.


Igår satt jag 2 timmar på akut och väntade på en läkare skulle komma och undersöka Linnéas ben. Vi var lite rädd att det var allvaligare skadat eftersom hon inte ville stöda på det. 
 va ere fö mening med det?

När vi väl kom hem och det visade sig bara vara ett stort skrubb sår. drömmde jag att det var jag som fick i uppgift att skriva den andra bibeln. Min uppgift vara att använda så många ord med måga betydelser och rada dem efter varandra. 
på så sätt kan man tolka dem hur man vill beroende på vilken situation man själv är i.


Jag berättade dehär åt Daniel när jag vaknade. Han log och svarade men det gör du ju redan - slutarbetet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar