måndag 22 november 2010

bland tomtar och vardag

Ikväll har Linnéa och jag läst böcker. Alla böckker innehåller BÄ ( får) MAU(katt) brumm( bil) MA (blomma) ...osv
 Slutligen blev själva bläddrandet roligare. 

Jag har försökt att ta bilden till årets julkort. Själva motivet Linnéa var lätt. Men vår kamera har av någon underlig anledning försvunnit. Så kortet blev taget med en av mina gamla kameror. Tyvärr var inte den häller hel. Jag fick använda mig av en penna som avfyrningsknapp när jag tyckte de såg bra ut. 

Nu är det bara att vänta på tomten.

Många säger att vi måsta öva inför tomte besöket hon kommer att bli rädd. Men hon tycker så mycket om julkort med tomtar på så kanske ?

Vi skaffade internet när jag började i skolan tillbaks efter mammaledigheten. Men nu känns det som om vi häldre sitter här än något annat. 


Innan hadde vi varken ikoplade datorer eller kanaler i tv. Så varje kväll spelade vi spel eller såg på film tillsammans. På någotsätt saknar jag sen typen av kvalitetstid med varandra. Nu arbetar Daniel antagligen känner jag mig nog lika ensam framför en film som här..

1 kommentar:

  1. Synd att vi bor så langt ifrån varader, annars sko vi kona ga in ti varader o se film nu som då ;)
    De e sant mang barn e rädd fö tomten, men ja va no int nå vidare rädd för den ja då ja va unge.. Åtminstone int na extra myki XD

    SvaraRadera