måndag 22 november 2010

En värklig Måndag

En tungstartad dag. Väldigt tungstartad dag...

Jag behövde inte skjutsa Linnéa till dagis idag, för daniel måste vara hemma till kvällen. Hans arbetskamrat hade nämligen ett arbete på sidan om. de arbete krävdes att fixas från morgonen och det andra arbetet kvällstid.

Trots mycket motstånd från mig själv kom jag mig iväg till skola. De 66km körningen var ovanligt lång imorrse. 

Lektionen om forskningsmetodiken gick ovanligt bra till vår lärare sa orden kvantitativ och kvalitativ forskning. Då tappade hon mig. Men äntligen har jag fått på klart vem jag skriver Examensarbetet med. Med en Malin som bor här nära och ville också skriva om äldres sömn. Därför skriver vi då tillsammans. 

Väl hemma igen hade de båda hemma fått riktigt vilat ut medan jag var borta. Den ena av den såg ut som sömnen var kvar i ögonen. 

Vår1½ åriga dotter springer runt med full fart använder mest egna ord när hon diskuterar men vill gärna ha en åsikt om allt. Hon blev väldigt glad när jag kom hem och dansa och hoppa och mau( våra två katter ) skulle med överallt. Men sen la ja henne i matstolen och då var all glädje i min lilla tjej borta! De gick inte i henne nån mat den gången. 

Kortfattat min dag har alltså varit bra!
Medan Daniels dag inte var lika bra. Först miste de elgitarristen i deras dansband och förlorade på så sätt deras första riktiga STORA spelning . Slutligen hade han räknat över inkomsten att de inte går att arbeta enligt hans arbetskamrats tider längre. Vi får helt enkelt hålla upp med renoveringen en lång tid framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar