måndag 29 november 2010

för jag bjuder på mig själv

Det är något man aldrig skall avslöja för alla får såna förväntnngar på en. Mitt motto är att bjuda på sig själv. Så mycket att de flesta skrattar åtminstone en gång.
Jag kan avsläja de nu efter hälgen och att det antagligen inte händer så ofta att vi har fest endast en gång i halvåret. så dehär hinner ni glömma flera varv tills. 

Hälgen. Lillajulsfesten blev nog lyckad. Linnea sov med farmors och farfars. Konstigt nog var jag på G redan från början. Linnea tyckte till en början att det var roligt när de kom så många hit. KLockan 9? öppnade  jag min första öl. Det tog faktiskt över 3 timmar att dricka upp den första för jag talade sjöng och diskuterade så mycket att ja inte hann med.

Här var vi en hög med barndomsvänner som samlades en en gång under samma tack. med en liten förendring var att också Daniels barndomsvän var med. 

Kvällen slutade med närmaste krogen härifrån sett. Det var första gången jag och Daniel varit ut på en krog. Alla jag diskuterade med så prata jag småbarn och vem e to?

Väl hemma igen mixtrade kocken ihop varma smörgåsar åt oss.Jag var högst antagligen inte full. Om det nu mot all förmodan blir samma krog igen så måste jag va´tyst å drick om ja ska bli full










Linnea hos farmor och farfar gick inte så bra. Vad jag fick dåligt samvete när jag fick höra det. 
De hade lillajultomt som kom och med små paket till Linnéa. Så såg de på Dansbandskampen. Enligt farmor så när den ena gubben sjöng tyckte tydligen linnea att de var pappa. så med tårfyllda ögonon sa hon pappa varje gång hand dök upp i rutan. 
när sömnen kom till alla andra frågade de om linnea ska ga ligg. Hon svarade NÄÄ och pekade mot dörren pappa

De blev massa pappa i hälgen för linnea . Antagligen för att det var han som skussade dit linneá och då tyckte hon nog att han fick hämta henne också.


Dan efter var vi på julmiddag. Daniel såg ut som hela skink bestyret var en plåga för honom. Tänkte dessutom somna eftersom det var 32grader inomhus.  Medan jag var ganska pigg. Knake de e bra att det tar 3 timmar för en öl iallafall:)


Jag och Linnea och mormor och morfar for till Botniahallens julmarknad. Medan Daniel och mina bröder jagade utejulgran.
Linnea såg en massa mjau överallt och ballonger och andra leksaker. Men Hon e morfars flickon så när morfar tog i henne vågade hon inte pässa nå mer 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar