fredag 27 maj 2011

skolvärlden

Ibland blir man lite smått arg på skolan. Bara ibland. Idag skrev jag en tent som jag nu har haft 4 ggr att tenta men det var första gången jag skrev tenten. Av många olika orsaker. Bland dessa har varit att jag kommit så sent att vakande lärare har stängt dörren rakt framför mig. Lärare har varit sjuka(?), de har inte lagt någon tent i tentkuveret och jag har missat sista anmälningsdagen innan tent. 

Nåja. Mina "gomiitåssor" gick sönder så det lämnade väl bara snöret kvar... kvar lämnade skor med höga klackar. 


Där skrattade jag lite åt mig själv men beslutade att ta de högsta möjliga bots och sprang iväg till skolan. 
Nu e de ju så att klackar passar inte på någon som inte tycker om när det klampar efter en!
Och hur man en försöker så ser det bara konstit ut när man går på tå och medveten lyfter upp klackarna. 


Daniel har nästan samma problem när han gick med bootsan i skolan. Nämligen klcken på de stövlarna gjorde att de flesta pojkar trodde att de skulle komma en "bossi" brud när det bara var Daniel som kom och trippade


Egentligen tänker jag inte så mycket på dedär med klackljudet mera. Men ibland när korridoren e helt tyst och man hör sitt egna andetag... kan de hända att de känns som om man stör nån när man kommer klackandes... men vem förutom mig själv stör jag om det inte finns någon där?

Idag var det nästan ingen där jag klampade o på. Det kändes inte som om mina klackar var"ivägen" förren jag skulle lämna upp tenten. 

Plötligt kändes bordet så lågt? ;):D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar