söndag 29 maj 2011

2 År av film

Linneá har börjat se film. Hon har två favoritfilmer som används de dagarna jag känner att slutarbetet behöver få sig en och annan bokstav.
De två filmerna är lilla sjöjungfrun och mumin.

De händer allt för ofta att både mamma och pappa också bänkar sig framför filmen och slutarbetet spanar i ett hörn i sin ensamhet.

Vi hamnade plötligt in i en intressant diskussion. Disney film. På dehär två åren som skiljer mellan Daniel och mig har Daniel hunnit se 2órna av många flmer.

De e nog enda gången jag har kännt mig " tantig"  Han hade sett andra filmen av klassiker så som skönheten och odjuret, pochahontas och lilla sjöjungfrun

Vi eller jag kom på att de filmerna måst ha kommit ut i den tiden när man inte såg på disney filmer. när man ansåg sig själv blivit "stor"

När jag var 14 så såg jag mera på James Bond kunde filmerna nästan utan till...då var Daniel 12 år och de var fortfarande "rätt" att se på disney.

Idag tycker jag disney e nästan de enda rätta på en frdas kväll me hela familjen. Jag kommer sällan till slutet innan jag somnar men bra e dem iallafall;)

Men när Linnéa blir sådär en 14-15 år så får Daniel ligga i lä en stund. Då får jag briljera med james Bond filmerna.... eller? 

1 kommentar:

  1. Vaddå? Disney har man väl alltid kunnat se på ;D Vi var faktiskt på bio o kolla Happy Feet för typ 4 år sen :P

    SvaraRadera