lördag 1 januari 2011

att vara lite som alla andra

Det tidigare inlägget kanske passar att skriva på vilken dag som hällst men idag är ju faktiskt första dan på det nya året. Så jag tänkte att jag måste nog låta fingrara klampa över tangentbordet en stund till;)


nja det gågna året( för att vara lite som alla andra. Min dotters tänder täcker inte hela 2011)

januari
Jag kommer ihåg att vi kämpade mycket med att starta upp företaget då. Ett företag som inte fungerade på grund av att någon stal vår ide´. en läcka kanske? 

Februari 
gjorde vi om vardagsrummet i hemlighet. För att överraska mina föräldrar innan de åkte iväg på semester. Min bror opererade sin axel. Linnea var på krypskola. Nina och jag var och shoppade brudklänningen. Dan efter dök Linnéas första tand upp. avloppsvatten i källaren bytte ut avloppsrören.


Mars
Linnea fick magsjuka. En god väns dotter föddes. Köksbordet omlackerades. Senast BMW fick vara ut och åka.

April
Påskfirande med allt vad det innebär. Daniel for till Sverige med en vän som chauför.

Maj

Linnea fyller 1 år. Morfar investerar i en ny traktor. Sega gubbar får en ny sångare- Daniel Wiklund. Planerar broderns svensexor med lekar. Linneá använder pottan första gången. Matsalen får en uppiffning.

Juni

Valde ut två nya kattungar, när elvis inte längre valde att vandra. Brodern gifter sig. Linneas kusin födds

Juli
Släktträff. Daniel skaffar sig en ny arbets kollega och bygger veranda kvällstid. 

Augusti

Firar 1 år i kantlax. Daniel konsert vid lillö. Min 22 års dag. Vi besökte prästen. Skolan startade tillbaka för mig.

September
Praktik i maxmo. Bröllopstårte beställning. Linnéa börjar dagis. Första föräldramötet på dagis.Daniel och jag vigdes den 18.september kl. 17 i vörå kyrka. Daniel fyller 20.  Linneas kusin födds

Oktober

Linneá fick öroninflamation. Daniel och jag köpte en båt för bröllops pängarna.  Daniel skaffar sig ett kvällsarbete och renoverar fönster.

November

Jag blev förgiftad av bottenfärgen när jag slipade den med för lite skydd. Daniels kollega dyker upp mera sällan i arbetet. Klart vad lärdomsprovet skall handla om och med vem jag skall skriva med. Köpte nya handtag till köksskåpen.

December. 

Daniel ipincip arbetslös. Kollegan "försvunnit". Daniel får nytt arbete hos en broder. Vår andra förlovningsdag.Nya lampor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar