onsdag 5 januari 2011

mamma och Lillon diskuterar

Satt nyligen på golvet och lekte med Linnéa vi muade och bääade. Hon använder ord och stavelser som vi förstår. Medan andra ser ut som ett frågetecken kan mamma och pappa faktiskt förstå vad som pågår. Jag tänker inte dra någon rövarhistoria att vi förstår allt. de e många gånger som vi också ser ut som ett frågetecken eller något liknande. 
Men med hjälp av kroppsspråk och vissa ord kan man faktiskt förstå henne.

Städpatrullen har lugnat ner sig nu. För vi varken ödar ner eller försöker städa . Linnéa såver nämligen nu. 
Det är nog för att jag är hennes mamma som jag förstår henne. Men wow. IDag smalt jag ordentligt när linnea kom springande till mig och pekade mot dörren och sa TÄ TÄ TÄ OLLYY TÄ!. Det betyder att vår katt molly vill ut.
hennes tindrande ögon när jag faktiskt släppte ut Molly. Hon såg så nöjd ut.


mamma kanske också ska ga och natt natt en stund;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar