måndag 17 januari 2011

puzzel å tomtar

Linnéa springer omkring i en tröja som det står " jag är guldvärd" på. Den tröjan har hon fått av farmor. till 3 månaders dagen.

Hon har börjat lägga puzzel. Träpuzzel. Om och om igen. Väldigt duktig e hon också.

Egentligen skulle väl jag måste läsa på tent. Men dehär med buksmärtor känns inte riktigt rätt nu jyst. Förra tenten gick riktigt bra.  Och det är nog endast Daniels förtjänst. Vi hade så roligt i lag när han förhörde mig varje kväll. Lite synd och skam att Daniel blev bättre på Enzymerna än vad jag hann bli.


 Dehär med skola är inte alls kul. Vad jag ångrar att jag någonsin tog studenten istället för att gå en annan utbildning.
Novia vill inte hjälpa en i utbildningssyfte. Utan säger GÅ OOM på alla kursen som har lämnats på hälft. Men nog finns det en och annan lärare som vill hjälpa så mycke de bara hinner. 
De flesta anser att jag har gjort något fel när jag har barn. Och många gånger känns det som om jag försöker bestraffa mig på någotsätt.
De är många gånger jag har kommit hem riktigt arg på skolan! 

Inte minnst att jag känner att jag försummar familjen. 




Jag började plocka bort tomtarna i hälgen. Men ännu hittar jag nån tomte här och där. Våren börjar nog vara här så småningom:D




Nu ska jag ta Linnéa i famnen och studera akuta buksmärtor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar