onsdag 23 februari 2011

baby nr 2?

Jag kan nästan känna baby sparkarna i magen... Jag kan nästan känna en humörväxling på kommande.
Eller jag kan int.

Jag är inte gravid. Jag drömmer bara. Tänkte för mig själv mitt i all cancer vård att blir jag gravid innan jag lyckats bli klar med skolan så hoppar jag garanterat av... DANIEL!

Men baby sjuk e ja. Linnéa börjar väl bli så pass stor att jag inte kan kalla henne för baby längre. Snart 2 år:O vart har dehär åren tagit vägen?
Det kommer nog antagligen att räcka läänge innan linnea får ett syskon ifall jag ska bli klar med skolan först. Sjuk en vecka och jag får inte äns vara med på kursen som jag hann påbörja. Satans assol får man säg tå! 

Linnea var troligen lite busig på dagis senast. Enligt dagis fröknarna hade hon gått ut själv. I 20 - Stod hon i snödrivan. Hon hade då blivit alldeles blöt och nerkyld så de var tur jag hade tagit med så mycket extra kläder. 

Det var kanske tur att inte jag hämtade henne den dan. Jag menar jag tycker nog att det är fröknarnas ansvar att min dotter inte sitter i snödrivan i kortärma utan ytterkläder när det är 20 minus. men ja kan ha fel. 


Vi ha nu många gånger tänkt vi ska ha en inflyttningsfest. Hmm kanske det börjar vara dax nu?
Snart två år ha vi bott hä men vad gör det att vi e lite försenade. Eller lite för tidigt kanske vi är . 
Jag har ju i något skede varit å sakt att vi ska ha inflyttningsfesten först när vi har färdigt renoverat.

Men det är nog bara att inse klar lär no aldri bli. Vi trodde för en kortstund att några av de tre nedre rummen var klar. Men nope. Vi har nog bara börjat. Jag ska ha en mellanvägg i köket och trägolvet som vi så kämpade med skall undan gömmas tillbaka.  Dessutom är vinden en enda röra ännu. Linnéa har ännu inget eget rum. Källaren blir det nog ingen enda på häller. Å verandan lär bli ett långlivsprojekt. 

Men så småningom kanske vi får lov att börja iallafall;)

Men inflyttningsfest måste vi ha innnan krabat nr 2 kommer;) 

1 kommentar:

  1. Men härregud! Sku ju ha kona gå riktigt dåligt för Linnea :S
    Inflyttningsfest kan vi no kom på fast de int e klart ;) Vi ha nu int haft nån vi heller fast vi bott här sen december -07 :D

    SvaraRadera