fredag 25 februari 2011

Lösningen på allt?

Jag drar nu en lättnadens suck. Änligen är hemtenten inlämnad. Problemet löstes lätt. Min missbrukare blev så förvånad att hon lämnade stum som ett frågetecken så jag fick fortsätta mitt samtal om fakta, provsvar och lösningar och privata jag.

Wow. vilken lättnad.

Men nu har vi nästa problem. jag önskar mig verkligen en ny diskmaskin! å en ny tvättmaskin!

Börjar nu vara lite lätt panik.

Alltså tvättmaksinen har varit sönder ett par dar. tvättrumman har slagit sönder hela lås anordningen på hela tvättmaksin. På en trevlig kostnad av nästan 200€

fan häller.

diskmaskinen har också gott sönder. Å till en början var jagblite glad och tänkte äntligen en ny vit sådan. Men vi var envisa och skulle fixa själv. NU skall ja ha en ny det är inte roligt längre att försöka diska förhand!

Förutom et gick varmvattens ledningarna från pannan sönder idag. Snälla rörmontören kom inom en en halvtimme och fixade det. 

Nånstans där rasade min vackra värld samman. Å jag tänkte neee... e det verkligen dehär som är en husägares vardag???

alla maskiner går kaputt samtidigt? 

Jag blev verkligen lessen och började söka runt efter ett nytt hus.. vi hinner ju inte renovera klart om vi måste sätta allt på en massa tråkiga maskiner som måste fungera för att de inte ska bli höögar av tvätt och disk å is kall vardag.

Daniel lugnade mig ganska snabbt å ja insåg vi har det nog bra iallafall. Maskinerna går under för att vi närmar oss år 2012... hur var det nu.. Världens undergång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar