lördag 12 februari 2011

Skydd änglar

Skydd änglar finns dom?

Själv klart   Linnéas skyddsängel har äntligen fått en lugn stund nu när Linneá vilar. Jag trodde jag såg min skyddsängel igår.. men det visade sig bara vara min man. ...


  De är kul att feber yra. Inte så roligt att vara sjuk. Dessutom att bli sjuksköterska och själv vara sjuk känns ite alls bra. Jag har ont i vänstra sidan av magen. Så läser man på lappen som läran gav oss så vi skall förstå vad det KAN  vara för fel...
APPENDIX ACUTA eller mUSKEL ANSTRÄGNING. 

jahaa tänkte ja. De e ju inte så farligt. En överansträngning:D. MEn när har jag överansträngt mig? Inte precis när jag läser på tent. Ok böckerna är ganska tunga men knappast ansträngande. 
Å att gå efter posten är allmänt jobbigt men knappast ansträngande. Hmm var lämnas det? Jo jag har ingen kondis what so ever. Trots det är mina muskler ansträgnd så pass att ja har feber..

blindtarmsinflamation ha ja inte tid me nu..


Jag sat och läste till en tent när jag plötsligt började fundera när en patient kommer till sjukhuset med kraftiga buksmärtor. Så ska man fråga ut patienten om när var hur och varför frågorna. Så diskret som möjligt ta fram en lapp ur fickan som det står vad det kan vara ifall man har ont på en viss plats på magen. 
Sen hämtas docktorn Han frågar exakt samma frågor. Då står man som sjuksköterska brevid och bockar på huvudet och säger ja sa joo hee..

De e nånstans som det snabbt blir lite konstit här. När jag då gjort min undersökning och ställt egen diagnos va det kan vara som e väldigt shy shyy om.. Så ska läkarn göra den bedömningen som slutligen är giltigt. 

Får jag argumentera imot ifall ja tyckt på ett helt annat sätt?

 Knaske jag borde lära mig när man ska börja vara tyst..  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar