torsdag 24 februari 2011

mini vadå?

Jag ska nu försöka skriva hur jag skulle tala om för någon att de har alkoholproblem. Jag skall altså tänka mig att jag sitter på hälsovårdarens stol å plötsligt tycka att nån luktar sprit å pötsligt har jag färdigt tagit alla alkoholtest... vad ska jag då säga..

ja? viist ere roulit ti ta nain öl naingang??
eller kanske jag skall funder med patienten att hon har lika mycke alkohol i kroppen som en vanli öl? 

ja ifall jag skulle bli hälsovårdare skulle jag troligen ha skrivit dehär med stort intresse. Men nu? Jag förstår inte vad jag skall säga var börjar jag? 

Ne hur börjar jag?  Kära patient. Ifall du int ha förstått dethär själv. Men nån har tydöligen tagit en massa tester av dig. Dehär testerna kommer det fram att du är alkoholist. Håller du med om det?

Perfekt kan inte bli bättre. Problemet är att "intervjun" ska vara på tre papper. hur lossas man göra en intrevju med någon när man aldrig får ett svar men endå skall intervjun fortgå?

Så jag skall alltså låssas vara hälsovårdare och alkoholisten i frågan? 

Jag har frågorna men inga svar... 

Det är nästan lite synd  jag försöker värkligen nu börjar deadline vara vääldigt nära. Å jag sitter å funderar hur jag skall börja. HEJ. 


Jag slipper inte ut på praktik om jag inte fixar dehär. Slipper jag inte ut på praktik så är jag förevigt fast som studerande. 


Så... Nu ska jag ställa mig på huvudet en stund. Fundera över hur jag skall göra dehär. Kära församling du ska in på alkoholhem.. annars död du

1 kommentar:

  1. De e enklast om man har en kompis eller något som kan spela alkoholisten och på så vis göra det. Som jag är nog helt med på noterna om du behöver hjälp :) Vi har gjort liknande grejjer i min skola så.

    SvaraRadera