måndag 6 december 2010

30 Punkterna

Linnéa sover i 30 min till så länge för att undvika alla måsten skriver jag de 30 punkterna.

01 – Presentera mig själv
Jag är oftast en glad Männiksa med många tankar och funderingar. Studerar nu till Sjuksköterska och gift med Daniel. Min tid lägger jag främst på Linnéa. Men jag har lyckats skaffa tid till hobbier. och det är främst inredning och dans som jag ägnar min lediga tid åt. Nu ägnar jag den tiden åt blogging

  02 – Min första kärlek
Jag var en typ som blev förälskad ofta. Såg alltid ut nya offer. Men det var nog Daniels ögon som fick mitt hjärta att slå på ett helt annat sätt en vanlig förälskelse.

  03 – Mina föräldrar
Mina föräldrar bor i min hemgård och är bond andra arbetar med eu-pappren som bönderna lämnar in. (förenklad förklaring). Mina svärföräldrar bor här nära och är sjukpensionerad andra jobbar i familjens växthus.
 

 04 – Det här åt jag i dag
Nog va ni nyfikna:). Idag åt jag potatis med griskött. och nu väntar makaroner och tonfisk.

05 – Vad är kärlek?
För mig är kärlek när man vågar dela och uppleva tillsammans. Vågar vara sig själv. Med ett brinnande intresse för varandra. Någon att åldras tillsammans med. Någon som ser en i sorgsna stunder. Någon som som har pirret man själv känner när fingerspetsarna nuddar varandra.

 06 – Min dag
Min dag skall vara ljus och fylld av äventyr.... man kan alltid hoppas

 07 – Min bästa vän
Daniel. Linnéa 

08 – Ett ögonblick
De finns många ögonblick i mitt liv. jag har nu valt ut tre som är speciella för mig. Det första är när jag tog studenten. Jag kan nog aldrig förklar hur stolt och nöjd jag var när rektorn tryckte mössan på mig. Det andra ögonblicket var när jag och Daniel skulle träffas som vänner. När våra ögon faktiskt möttes för aldra första gången tänkte jag woow och glömde nästan bort hur man kör bilen vi satt i. Tredeje ögonblicket var nog när linnéa föddes. Hon var så fin och så glad att jag knappt trodde att hon verkligen var vår.

  09 – Min tro
Jag tror på en ljusare framtid. Kanske jag har en kristen tro någonstans i mig också men. För några veckor sedan var några från jehovas vittnen hit och på tidningen som de hade med sig stod det stort HAR GUD GLÖMT OSS. och syftade på all som har blivit förstört på jorden. Men Daniel och jag började fundera om Gud har glömt oss när vi fick en så tung start. Antagligen har jag nog en kristlig tro eftersom vi lade tid att fundera på det.

10 – Det här hade jag på mig i dag
"OjOj ska ja måst spring åp å byyt" Idag har jag på mig vardagliga varma kläder. Ingen balklänning här inte för jag var inte bjuden i år häller på någon självständighetsbal. 

Fortsättning förljer ...

  11 – Mina syskon
  12 – I min handväska
  13 – Den här veckan
14 – Vad hade jag på mig i dag?
  15 – Mina drömmar
  16 – Min första kyss
17 – Mitt favoritminne
  18 – Min favoritfödelsedag
19 – Detta ångrar jag
20 – Den här månaden
  21 – Ett annat ögonblick
  22 – Det här upprör mig
  23 – Det här får mig att må bättre
24 – Det här får mig att gråta
  25 – En första
  26 – Mina rädslor
  27 – Min favoritplats
  28 – Det här saknar jag
  29 – Mina ambitioner
  30 – Ett sista ögonblick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar