onsdag 8 december 2010

Nu hoppas ja AV!

Jag har sakt det förr. Det tål höras igen Min skola är inte riktigt klok!

Här sitter jag och kämpar med kvalitativforskning.. Plötsligt läser jag eposten. Där det står att jag blir tvungen att gå om hela kursen för att jag var borta EN dag!!

Historia:
Första året i skolan fick jag ofta migrän. Dan vi skulle ha en muntlig presentation i engelska låg jag i migrän. Jag tog kontakt med min lärare och hon svarade bara det måste du göra om senare. Trots mina frågor om när hon hade passlit fick jag aldrig något svar.
När jag kom tillbaka från mammaledigheten gick jag och tala med henne igen. Då skulle hon på mammaledigt men jag kunde och ta presentationen sista dan. Då var jag själv på praktik och kunde inte komma från för då måste jag arbeta in dagar som inte fanns. Så jag meddelade läraren att jag inte kommer, och varför. Så svarade hon att hon kommer tillbaka 2012 ...
Då gick jag till hennes vikarie och tillsammans med honom gjorde vi upp hur jag skulle göra arbetet. 
Nu när arbetet är inlämnat och bedömd vaknade läraren från sin mammaledighet och kräver att jag går om kursen!!! 
Sku jag ha vetat de skulle jag ha "skitit" i praktiken och tagit den muntliga delen strax!
Men jag visste ingetvilket gjorde att jag prioriterade praktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar