tisdag 7 december 2010

förtsättningen.. eller är det början igen?

  11 – Mina syskon 
Till min familj hör också två bröder. Den ena bor i hemkomunen och den andra bor i storstan med sin fru. Jag är minst men jag var den som fick baby först. 
Till daniels familj hör en hög på fyra bröder och en syster. som bor här runt de är bara systern som nu studerar i närmsta storstad.

  12 – I min handväska
nå, till det räknar jag skötväskan.. och skolväskan. När jag skall utsjälv glömmer jag alltid bort handväskan. då hamnar jag alltid ut för de att bära på mig plånbok, nycklar och mobil eftersom det är sällan jag har kläder med fickor. Får lov att böra "hox" på handväskan

  13 – Den här veckan
Är det en riktig pluggvecka. Bara jag skulle ta mig tid för att läsa ordentligt. Istället för tving plugga kvällen före. Denhär veckan har vi dessutom tuperware kväll med några av brödernas fruar och sambos. Skola och hoppeligen arbete

14 – Vad hade jag på mig i dag?
Denhär frågan tycker jag att jag nyligen har besvarat. Det vanliga, kan man svara så? Det är ju så nära saningen man kommer utan att bli långrandig. 
Men skulle jag däremot beskriva vad Linnéa haft på sig idag skulle listan bli betydligt längre för hon har varit extra klottig idag.

  15 – Mina drömmar
Väldigt småskaliga drömmer har jag nu jyst. De är främst skolan och resor. Flera barn. ..... 

  16 – Min första kyss
Lågstadiet någongång. Men det tog ett tag innan jag vågade ge kyssar kommer jag ihåg. 

17 – Mitt favoritminne
Jag har redan skrivit om när Linnea föddes så denhär gången väljer jag huset. Vi hade redan fått nyklarna till huset men inte vågat flytta in några saker ännu. På vägen till banken tog vi vår katt Elvis under armen och lämnade honom i vårt blivande hus. Han trivdes så ögonen tindrade på katten. Medan vi skrev på pappren och köpte gården och huset väntade 4 packetbilar på att sätta igång med flytten. När pappren var klara ringde vi till den som hade nyckeln och flytten var igång. Hela flytten tog 12 timmar så vi hann precis packa upp och hitta sängen innan det blev natt. De är ett speciellt minne.

  18 – Min favoritfödelsedag
Första födelsedagen Daniel var med. Då kom vi först till Vörå dagen innan jag hade släktkalas. Innanför hans jacka såg jag ett litet packet skymta och jag var veldigt spänd på vad det kunde innehålla. Hans familj hade varit nästan överlyckliga när vi for därifrån. På kvällen åkte jag och daniel till Hellnäs för att äta glass men kiosken hade stängt. Där till solnedgången "tållade" jag upp ett halsband i 24karat. Jag minns hur glad och överraskad jag blev att jag totalt tappade talförmågan och glädjetårarna rann. 

19 – Detta ångrar jag
Jag ångrar ingenting allt jag gjort har gett mig en erfarenhet. Jag är nog ganska erfaren om jag får säga det själv.

20 – Den här månaden
Nu är det jul och nyår som gäller. Tankar om framtiden- nu ska det bara bli ljusa fläckar i vår bok. de mörka fläckarna får inte längre finnas.Oj vad filosofisk jag blev. Men min tanke kraft tog slut vad som jag skall göra i månaden.

  21 – Ett annat ögonblick
Då måste jag nog välja bröllopet. Innan bröllopet när håret blev fixad och de klädde mig. Satt jag och tittade på " Göta Kanal2" och åt godis. Men när jag gick in i kyrkan och musiken startade då blev jag närvös. För pappas arm bara skakade. Blicken stadigt i fäst vid Daniels. När prästen välsignade vigsel ringen var det första gången jag fick en skymt av den ring jag nu skall bära tills döden skilljer oss åt. På vägen ut lättade närvositeten en aning men den fanns fortfarande där. Men nu var jag en Wiklund tänkte jag:D 

  22 – Det här upprör mig
oj oj Är och förblir mitt enda svar...

  23 – Det här får mig att må bättre
Överraskningar. De är nästan roligt att gå till posten för att-se-vad-jag-hittar. Öppna dörren när det plötsligt ringer på. Presenter är jättekul. Utflykter utan mål. Linnea som plötsligt tog ett steg. Eller när hon sa sitt första ord. 

24 – Det här får mig att gråta
Dehär är konstigt tycker jag.Hur jag än försöker kommer jag inte på någon situation som jag har gråtit till. Men Titanic filmen gråter jag nu iallafall till. 
Klart de finns situationer men inga direkt "ovanliga"
  25 – En första
Jag har sparat mitt rådgivningskort så jag tittade när jag tog mitt första steg. Jag var 10 månadern är jag började stega iväg

  26 – Mina rädslor
Spindlar! Jag tycker inte om de radiostyrda spindlarna som finns i leksakskatalogen som nyss kom. ojojoj som Linnéa skulle ha sakt

  27 – Min favoritplats
Jag stiger oftast upp tidigast i familjen. Så min favorit"plats" är när jag ser både Daniel och Linnéa ligger och sover. Helt omedvetna om att jag iakttar dem. Så söta båda två.

  28 – Det här saknar jag
haha Kära jultomte till jul önskar jag mig en farmare. Kanske en volvo för att reta daniel. Jag önskar mig också mera lego. Så kan Linnéa och jag bygga högre torn tillsammans. Jag önskar också mig en diskmaskin som plockar i sig själv. Så vi slipper fundera på det. 
Annars önskar jag mig en riktig jul- en sån som man har när man e liten.

  29 – Mina ambitioner
Kort men konsist- FAMILJEN

  30 – Ett sista ögonblick
 Min egen födelse. Utan den vore jag inget idag. Jag föddes 18 Augusti kl. 04:30. Förlossningen tog 6h. Jag vägde 5100g och var 53cm. Det är nog inget sista ögonblick det är snarare ett första. Men idag förstår jag hur mamma kämpade för att få mig till världen. Mamma har en speciell plats på mina födelsedagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar