onsdag 22 december 2010

Är jag gift med en sotare?

Vi alla tre har sot lång över öronen. Golvet som engång var vit. är nästan gråt.

För en vecka sen kom sotaren på besök. Men det blev inget drag i högforsen. Han tyckte det inte var så farligt sot där... 

så ringde vi åt sotaren att komma igen och sota om. Då berättar ljushuvudet att kajorna har byggt bo i korsstenen ochatt han inte kan göra något åt de.

Med mycket möda och besvär satte sotaren sig på korstenen och dunkade en lång planka ner. Tillsist kom han ner och sa att det fanns inget mer att göra kajorna hade tydligen byggt flera bon ovanpå varandra. Så for han iväg och ungefär med vår postlåda ringde han och sa han "kommer igen till våren det är för kallt att vara på taket nu, det kan hända ni blir tvugna att pika upp korstenen från vinden haha"

Någonstans här blev familjen eld och lågor!!

så Daniel var fiffig och fixade egna grejor. på 6 timmar var alla 4 kajboen ut. också tegelstenen som tydligen fanns där hade Daniel fått ut. E man envis får man allt gjort, ger man upp för fort blir andra arg. Citat från en erfaren

Linnéa tyckte det var kul när det regnade sot och låg och skrattade när hon hörde Daniel dunka i korstenen.  När Daniel hade blivit ren skurade jag golvet. Men i morse när vi steg upp hade nog tomtarna varit i farten. För igen var stora delar av golvet alldeles sotit. 

Så nu har jag skurat in mig i ett hörn. Vilken tur jag hade att det råkade vara datorhörnet;)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar