måndag 6 december 2010

Dehär med förhållande.

Fast två människor älskar varandra är det inte lätt att leva tillsammans.

Statistiskt sett så är det ekonomin som orsakar att de flesta skiljs här i Finland .

NEJ vi ska inte skiljas men vi hade en diskussion idag som urartade och nu efter en månad fick vi båda lättade våra hjärtan. 

Daniel fundera hur vår jul kommer att se ut när vi är så skuldsatt nu eftersom han har varit förhindrad att arbeta 
Jag hade skuld i att jag inte drog in något men slösade massor i bensin...

I nöd och lust valde vi att vara varandra trogna. Svor inför Gud och hela församlingen tills döden skiljer oss åt.

Varför skulle vi börja bråka om något som trycks varje dag.. Knappt märkbara små plööpar. 

E allt verkligen uppbyggd på så fel sätt som jag tror? Att de som är rika, de lever mycket billigare en de som har de magert med slantar från förr..

llt dehär började egentligen för två sedan när daniels arbetskamrat blev ofta sjuk.. Daniel var i arbetet endast 2 eller 3 dar i veckan. Räkningarna sparades på hög. Till sist blev det ett torn. 
När man inte har pengar till bäst-före-datumet på räkningen så går räkningen ut och kommet tillbaka som indrivningen, men är mycket argare och värre. 
Så lägger man dem högt upp på tornet. Sen går räkningen till utmätningen( som tur är har vi klarat den biten ganska bra) men då börjar man förlora förmåner. De är såna förmåner som att gå till socialen, ta lån och FPA vänder en plötsligt ryggen.
När man behöver världen som aldra mest knuffas man tillbaka in i råtthålet.De är då man börjar granska varandra. Vad den andra slösar på....  


Daniel tycker inte jag skall anklaga hans kollega. Skulle han inte ha ljugit för oss. så lovar jag att jag aldrig sku ha nämt honom nu.

Allt går att ordna upp bara hjärtat lättas från oro och bara hjärtat får va me

 

 

1 kommentar:

  1. Tyvärr tror ja verkligen inte att ni är de enda med ekonomiska problem oavsett hur mycket man älskar varandra :/ Och det är skit stil av alla dessa "pengageare" att int fatt att de o de behöver pengar på riktit o som entå fösöker bäst de kan själva at leva utan "gåvorna" -utan ger pengar åt de som ligger på soffan o int lyfter ett finger. Men jag vet, tror o hoppas att er ekonomi kommer i balans förr eller senare. Helst förr..

    SvaraRadera