lördag 26 mars 2011

nyklippt eller omklippt?

Jag lovade Daniel att jag skulle ha långt hår åtminstone fram till bröllopet. Så blev vi bjudna på ett bröllop i Maj. Nånstans var jag och lovade att inte klippa mig innan det bröllopet. Men så en konstig dag i skolan insåg jag att det är nog kort hår jag skall ha. 
Så hade jag beslutat mig om en jätte kortfrissyr. Min frissöska kunde knappt svenska så vår komunikation blev väl inte så starkt. Kortare blev det iallafall. Lite längre än vad jag tänkt. Varken glad eller besviken .. mera förvånad över att mitt hår gick att göra så också. Jag har verkligen inga locar i håret mera sen jag blev mamma.

Till Daniels stora förtjusning har jag köpt blond hårfärg inte vitt men blond. Som jag hade senast när jag väntade Linnea. 

Skolan sökte idag efter nån som vill ta hand om kioskverksamhten i skolan. så nu ! Vem som hällst som kan sköit en kaffekokar var vänlig och sök er till Novia köke och kok kaffe åt oss.

Vi konstaterade idag att dehär kliniska vårdlära har nog lärarna glömt att undervisa oss. Vi kan hur man skriver ett slutarbete och hur jobbigt det är. Medand hur man gör i en vårdsituation ser nog de flesta ut som fina söta frågetecken.


kanske jag borde bli klinisk vårdlärare! "allt ska man jo jää sjölv"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar