fredag 18 mars 2011

till er som skaffar hus!

1. Tillräckligt många eluttag.  bra ti ha, panik situation att va´utan. 
2. Unvik trägolv i köket.
3. Alla rum lika varma;)
4. Ingen tv- shop damsugare. 
5. se till att isen inte kan på några vägar ramla ner på trappan


Om jag bara kunde skulle jag själv fixa två hål i väggen där jag vill ha dem. Trägolv i all ära. Som vi kämpade att få fram trä golvet. I matsalen är det riktigt fint. Men köket. varjegång något ramlar i golvet blir det mer en ett hack. å varje gång sylt klottas - får det nötas bort. Så nu önskar jag mig laminatgolv som ser ut som teak;) Vår kall forstu är som bäst en riktig plåga  soppåsarnas första landningsplats innan de kommer till soptunnan. För en tid sedan skaffa vi oss en tv-shops damsugare. Då var den riktigt bra och fungerade perfekt på vårt trägolv. Allt skit som bor mellan springorna försvann.Men nu så gör den inget annat än jävlas! De var en varm solig da. Linnéa och jag hade nyss varit ute med pulkan när vi hörde ett ordentligt brak! dethär braket visade sig att snön på taket föll ner. Jag skulle bara natta Linnéa å sen ta i tu med isen. På trappan var det en ordentlig hög där stod jag och försöke trotsa naturlagarna med spade och hitanåditan men snöishögen förblev så...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar