tisdag 8 mars 2011

själsfränder

För ovanlighetens skull blir det två inlägg idag.  jag och Daniel är absålut själsfränder. Det är inget vi tvivlar på. nÄR Vi hade varit ilag en kort tid så gav Daniel mig en tändsticksask. På baksidan stod de SJÄLSFRÄNDER och två runda ringar som växte ihop med varandra. På framsidan står det: En gåva i form av samhörighet, innerlighet och gemenskap.

Sympolens betydelse är gemenskap, intim relation och äktenskap. Inom astrologin är en själ en ring. Så två ringar är betydelsen av två själar samanbundna med varandra- själsfränder. Längst ner i en väldigt söndrig ficka hitta jag tändsticksasken. 

Alla man är ilag med är det ju självklart att man tror att man är själsfränder. Mina ex kunde aldrig ha varit mina själsfränder då skulle jag väl inte kallat dem ex.

Till en början trodde jag och Daniel att vi hade allt gemensamt. Ju mer vi växte in i varandra så insåg vi är inte är en person, vi är två vääldigt vilje starka männskor.

För mig är inte en själsfrände någon som man delar allt med. Utan någon att dela sitt liv med. Som jag sa är vi vääldigt viljestarka både jag och Daniel. Så självklart har vi varit osams. Men min orsak till att vi är själsfränder är sättet vi reder ut allt igen. vi kan förlåta varann och förstå. Det är det som är att vara själsfränder. 
En annan viktig sak är att kunna dela varandras drömmar. Daniel har lärt mig sjunga! Det är kul, bara andra slipper höra Linnéa svänger lite på stjärten ibland...
Daniel har jag fått att börja som avbytare, han förstår nog varför avbytarservicen aldrig går ur mig;) 
Medan båten en stor enorm träbåt är vår gemensamma absålut största dröm! Linnea kanske för många sku ha kommi där . Men hon var självklar. Barn ska man ha.
 Jag glömmer aldrig den dan jag berättade för Daniel att jag väntar.. och han svarade " jag vet

Så för mig är en själsfrände någon som vill dela livet med en. Eller klyftigt skrivet- någon att åldras med.  Våga ta del av varandra och förstå.  men framförallt .. meningen av ett äkta förlåt.


men när den rätta dyker upp så säger hjärtat till... så får hjärnan säga vad de vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar